۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ آذر

نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و مراکز آموزش عالی برگزار شد

ارسال شده در تاریخ 1400/02/27
ساعت 15:31
نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و مراکز آموزش عالی برگزار شد

 نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و مراکز آموزش عالی به مناسبت آغاز هفته ارتباطات و روابط عمومی، روز یکشنبه (26 اردیبهشت ماه) با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر ندا شفیعی سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به همراه جمعی از مدیران برتر روابط عمومی دانشگاه‌ها از جمله خانم لعبت درخشانی مدیر روابط عمومی دانشگاه الزهرا بصورت حضوری و مجازی در محل وزارت علوم برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا، خانم درخشانی با حضور در این نشست گفت: نقش‌آفرینی روابط‌عمومی سازمان‌ها به ویژه دانشگاه ها در مواجهه با پاندمی کرونا، در؛ حفظ ارتباط از راه دور بین دانشجویان با دانشگاه، حضور در صحنه دائمی با رویکردی خارج از ارتباطات سنتی و ایفای نقش آگاهی رسانی سریع و صحیح و اطلاع رسانی از طریق ابزارهایی چون وب سایت و شبکه های اجتماعی دو نکته مهم را خاطر نشان می‌کند: اهمیت روابط عمومی الکترونیک و ضرورت گذار کامل از شرح وظایف کلیشه ای و سنتی روابط عمومی به سوی روابط عمومی تحول گرا، آمادگی و استعداد کامل روابط عمومی های دانشگاه ها برای این تغییر. بر همین اساس دانشگاه‌ها باید در تمامی عرصه‌ها پیشرو و الگو باشند روابط عمومی آن‌ها نباید منتظر بمانند تا این تغییر و این گذار در روابط عمومی دیگر سازمان‌ها رخ دهد .
وی افزود: مخاطبان و مشتریان دانشگاه‌ها دانشجویان و حتی اساتیدی هستند از نسل جدید با سلایق و علایقی متفاوت که تمام وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی و محیط مجازی می گذرانند و برای آگاهی از اخبار و دریافت اطلاعات مورد نیاز، هرگز به روزنامه‌ها مراجعه نکرده و استفاده از شبکه‌های جدیدی همچون اینستاگرام و کلاب هاوس را ترجیح می دهند. لذا اگر روابط عمومی‌ها کیفیت خدمات خود را با آنها هماهنگ نکنند، بی‌تردید اعتماد و جایگاهش را در میان آنان از دست خواهد داد. اما متاسفانه پراکندگی، ناهماهنگی و عدم توازن منابع انسانی، فضای کالبدی، امکانات و تجهیزات و نبود شرح وظایف به روز و مبتنی بر نیاز روابط عمومی‌های فعلی و برخورد سلیقه‌ای دانشگاه‌ها با حوزه روابط عمومی مانع این تغییر مهم است.
 
 
 
 
خانم درخشانی تصریح کرد: استقرار و پیاده سازی نظام روابط عمومی الکترونیک در دانشگاه نیازمند تصمیم و عزم قاطع مدیریتی و اتخاذ راهبردهای قاطعانه مبتنی بر قوانین بالادستی است. تصمیمی نه سلیقه‌ای و غیرهماهنگ بلکه راهبردی که در آن تجدید می‌بایستی ساختار نهاد روابط عمومی متناسب با مقتضیات جدید دنیای تکنولوژیک دیده شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه الزهرا ادامه داد: تردیدی نیست که ورود روابط عمومی وزارت عتف به این موضوع مهم، راهی سریع تر و اجرا و تصویب ساده تر و از آن مهمتر روشی هماهنگ و همسویی را برای دانشگاه ها به ارمغان می آورد و یکبار برای همیشه به جای پست متصدی سالن همایش یا کارشناس تشریفات، سمت هایی چون کارشناس شبکه های اجتماعی، کارشناس افکار سنجی، کارشناس تالارهای گفتگو در چارت روابط عمومی دانشگاه ها جای می گیرد.
 
 
 
وی گفت: از سوی دیگر نگاهی جدی و به روز به امر توسعه مهارت های نیروی انسانی و دانش افزائی افراد حرفه‌ای، نشان می‌دهد که ورود روابط عمومی دانشگاه‌ها به فناوری های اطلاعاتی و ابزارهای الکترونیک، تنها با هدایت و نظارت روابط عمومی وزارت عتف میسر است و به همین منظور ارائه آموزش های نوین و انجام کارهایی چون ایجاد حلقه‌های کیفیت برای هم افزائی و هم آفرینی به جای برپایی کارگاه‌های سنتی برای تکرار هر ساله تعریف خبر و جزئیات آن، لازم و ضروری است.
درخشانی با بیان اینکه اصلاح آیین نامه فعالیت روابط عمومی‌ها مبتنی بر اقتضائات روز و تامین و تخصیص بودجه کافی برای انجام اقدامات فوق را مهم و قابل تأمل برشمرد، افزود: پیشنهاد می‌کنم تا کمیته و کارگروه هایی متشکل از مدیریت روابط عمومی عتف و مدیران و کارشناسان خبره روابط عمومی دانشگاه تشکیل شود.
گفتنی است؛ در پایان این نشست از مدیران برتر روابط عمومی دانشگاه‌ها از جمله مدیر روابط عمومی دانشگاه الزهرا تقدیر و قدردانی شد.

ارسال کننده:
تعداد بازدید:1006
تصاویر مرتبط:
tempShow
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ده ونک، روبروی درب اصلی دانشگاه الزهراء(س)، ساختمان ریاست، طبقه اول  
کدپستی : 1993893973
تلفن : 982188048932+ فاکس : 982188048932+
                  pr[at]alzahra.ac.ir
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.