۱۴۰۴ يکشنبه ۱۲ خرداد

گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در دانشگاه الزهرا(س) با تأکید بر نقش کلیدی روابط عمومی در انسجام سازمانی

ارسال شده در تاریخ 1404/02/31
ساعت 15:07
گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در دانشگاه الزهرا(س) با تأکید بر نقش کلیدی روابط عمومی در انسجام سازمانی

به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، نشست صمیمانه‌ای با حضور رئیس دانشگاه الزهرا(س)، اعضای روابط عمومی، رابطان خبری و فعالان این حوزه در سالن پروین اعتصامی دانشگاه برگزار شد؛ نشستی که در آن بر اهمیت نقش راهبردی روابط عمومی در سازمان‌ها و تدوین چشم‌انداز آینده این حوزه تأکید شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا(س)، روز شنبه 27 اردیبهشت‌ماه 1404، هم‌زمان با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، نشست صمیمانه‌ای با حضور دکتر زهرا ناظم بکائی رئیس دانشگاه، دکتر عطاران مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه، خانم حسینی معاون روابط عمومی، دکتر شفیعی مدیر سابق روابط عمومی وزارت علوم به عنوان سخنران ویژه و جمعی از رابطان خبری و فعالان حوزه ارتباطات در سالن پروین اعتصامی مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، دکتر عطاران و خانم حسینی ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر همکاران روابط عمومی و رابطان خبری دانشگاه قدردانی کرده و بر اهمیت ارتباط مؤثر، هماهنگی بین واحدها و نقش روابط عمومی در تصویرسازی مثبت از دانشگاه تأکید کردند.

در ادامه، دکتر زهرا ناظم بکائی، رئیس دانشگاه الزهرا(س) با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت، از اهمیت ارتباطات درون‌سازمانی و نقش محوری روابط عمومی در تحقق اهداف دانشگاه سخن گفت.

وی با اشاره به چالش‌های این حوزه، بر ضرورت آموزش، انسجام، همدلی و تلاش مستمر در جهت توسعه فعالیت‌های حرفه‌ای تأکید کرد.

رئیس دانشگاه، شاخص‌های کلیدی یک روابط عمومی کارآمد را اطلاع‌رسانی به‌موقع، شفافیت، صداقت، سرعت عمل و مدیریت بحران در شرایط حساس دانست و نقش روابط عمومی را فراتر از بازتاب اخبار دانست؛ بلکه به عنوان موتور محرک تحلیل، پیش‌بینی و جهت‌دهی به افکار عمومی معرفی کرد.

در بخش بعدی برنامه، دکتر شفیعی به تشریح جایگاه روابط عمومی در کنار رسانه پرداخت و گفت: «روابط عمومی نه‌تنها ابزار اطلاع‌رسانی است، بلکه ارزیاب و تحلیل‌گر درونی و بیرونی سازمان است؛ توانایی تحلیل وضعیت، پیش‌بینی بحران و شناسایی نقاط قوت و ضعف از ویژگی‌های بارز این حوزه است.»

وی افزود: «کارکنان روابط عمومی باید با رویکردی حرفه‌ای، استراتژیک و علاقه‌مند فعالیت کنند و محتوایی تخصصی و متناسب با ذائقه نسل جدید تولید نمایند. همچنین انتخاب کانال‌های مؤثر ارتباطی، دریافت بازخورد و تأیید صحت پیام از دیگر نکات ضروری در موفقیت روابط عمومی است.»

در ادامه این نشست، به نقش مؤثر رابطان خبری در انتقال به‌موقع اطلاعات و جلوگیری از موازی‌کاری پرداخته شد.

پیشنهاد تشکیل شورای رسانه و کارگروه تخصصی تولید محتوا و ساماندهی فضای مجازی از دیگر مباحث این جلسه بود. این پیشنهاد با هدف تدوین قوانین، ساختارسازی، ایجاد هماهنگی میان واحدها، تمرکز بر تولید محتوای منسجم و نظارت بر فرآیندها، مطرح گردید.

در پایان مراسم، ضمن معرفی برنامه‌های پیش رو از جمله راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی و رادیونمای دانشگاه، از رابطان خبری و همکارانی که در مسیر پیشبرد اهداف روابط عمومی نقش‌آفرین بوده‌اند، با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

ارسال کننده:
تعداد بازدید:14
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    دانشگاه الزهرا
     تهران،خیابان ده ونک، روبروی درب اصلی دانشگاه الزهراء(س)، ساختمان ریاست، طبقه اول  
    کدپستی : 1993893973
    تلفن : 982188048932+ فاکس : 982188048932+
                      pr[at]alzahra.ac.ir
    تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.