صفحه اصلی
نقشه سایت
ورود اعضاء
العربیه
English
۱۴۰۴ چهارشنبه ۱ خرداد
دوباره تلاش کنید
!!!b1!!!
!!!b1!!!
معرفی
تاریخچه
مدیر و همکاران
روسای پیشین
شرح وظایف
رابطین روابط عمومی
اطلاع رسانی مکتوب
اخبار دانشگاه الزهرا در مطبوعات و رسانهها
بروشور معرفی دانشگاه
چند رسانهای
رادیو نما
موشن گرافی و کلیپ
اینفوگرافیک
فرآیندها
تولید محتوا
برگزاری نشست خبری
تهیه گزارش از نشست خبری
اطلاع رسانی همایش ها
رزرو سالن مرکز همایشهای بین المللی
خبرنامه دانشگاه الزهرا
آرشیو
معرفی سالنها
مشخصات و رزرو سالنها
نامگذاری سالنها
برگزاری ششمین کرسی ترویجی از مجموعه دومین همایش ملی «نقد، مناظره و نظریه پردازی»
ارسال شده در تاریخ
1403/11/06
ساعت
14:02
به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا (س)، کرسی ترویجی «نقش عواطف و احساسات در اخلاق: از فلسفه تا کاربردهای عملی»، در تاریخ 16 دی ماه 1403 با ارائۀ دکتر انسیه مدنی، عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر و با نقادی دکتر حدیث رجبی و دکتر سکینه حقیقت طلب بیجارپسی و مدیریت دکتر متین السادات عرب زاده برگزار شد.
در این ارائه، دکتر مدنی ابتدا به اهمیت موضوع در فلسفه و علوم اجتماعی پرداخت. وی بحثی از تحلیل چهار بعدی از نقش عواطف در حوزه های معناشناسی، وجودشناسی، معرفت شناسی و انگیزشی ارائه نمود. ایشان تأکید نمود که عواطف بهعنوان عناصر پیچیده انسانی، فراتر از احساسات خام عمل میکنند و میتوانند درک و رفتارهای اخلاقی انسان را ارتقا دهند. دکتر مدنی افزود با بهره گیری از کاربرد عواطف در حوزههای عملی میتوان جوامعی پایدارتر و انسانیتر ایجاد کرد.
در ادامه، دکتر رجبی، عضو هیأت علمی و معاون دانشجویی دانشگاه الزهراء(س)، با توجه به جایگاه عواطف در فلسفه مشائی و صدرایی، نکاتی را برای نقد و بهبود مباحث طرح شده در کرسی بیان نمود. دکتر حقیقت طلب، عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر نیز تأکید نمود که این کرسی به نقش عواطف منفی نپرداخته است و پیشنهاد کرد نقش فرهنگ و اجتماع در شکلگیری عواطف بهطور خاص مورد توجه قرار گیرد. در نهایت، دکتر مدنی به ارائه توضیحات خویش و اهداف آتی در این حوزه پرداخت.
ارسال کننده:
تعداد بازدید:
157
تصاویر مرتبط:
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن:
توضیحات
کد امنیت
تمامي حقوق سايت براي
دانشگاه الزهرا ( س )
محفوظ است.